Magunkról Újdonságok Publikációk Rendezvények Szépek Érdekességek Körpanorámák Tolna megye Időjárás Webkamera Impresszum |
||
XXIX. Nyári Olimpia, 2008 Pekingelőző | következő részPeking hatalmas város, 13 millió lakosa van. Városhatártól városhatárig 60-80 km. Tömegközlekedés 6 metró és 1000 buszvonalon bonyolódik. Hat körgyűrűje 2x6 sávos. A metróban üvegfal védi az utasokat, melyen liftajtószerűen nyílik az ajtó a kocsi ajtajával együtt. A szerelvényeken belül az ajtó fölött szokásos állomáslista, rajta kijelzi hol tart, melyik állomás következik. A feliratok kínai és angol nyelvűek. Az ajtók mellett LCD-TV híreket, reklámokat mutat. Ugyanilyen a buszokon is működött. Kísérő nélkül, egyedül is könnyedén közlekedhettünk a városban és környékén. Bár sokan beszéltek angolul, nagyon jó szolgálatot tett az a kínai-magyar szótár, melyhez a Duna-utcai áruház tulajdonosa (Wu Huizhen) volt olyan kedves kimondani a szavakat, hogy leírhassam azokat megvalósítva a "pinyin-átírást" (hangzás szerint - lehet kapni olyan szótárat is), így Kínában én is viszonylag érthetően kimondhattam a szavakat, mondatokat. A sportprogramok között bőven jutott idő a nevezetességekkel ismerkedni:
Szállásunkon minden este a vacsora mellé ízelítőt kaphattunk a kínai kultúrából esztrád műsor keretében, melyben zenészek, énekesek, táncosok és zsonglőrök is szerepeltek. Egyik este két magyar nótát is előadtak kevésbé felismerhető hangszerelésben. A kínaiak úgy tartják, mi egy elkószált törzsükből vagyunk. Szinte úgy is ejtik nemzetségünk mint mi:- magyar. A kínaiakkal, akikkel találkoztam, mind barátságosak, mosolygósak és segítőkészek voltak. Már amikor tudomásunkra hozták az útitervet, dátumokat, időpontokat, felmerült a lehetősége, hogy Dubai-t is jó lenne megnézni, mert visszaúton 5,5 órát várunk a csatlakozásra. Aki az emirátusok gépével utazik, annak a légitársaság intézhet tranzitvízumot. Több mint fél órás sorbaállás után a vízumunk rendben volt és kijuthattunk a repülőtérről. Mintha pékműhelybe léptünk volna - csapott meg bennünket a forróság. Egy taxis rögtön ajánlkozott, vele megalkudtunk és száguldottunk is a híres hétcsillagos szálloda felé (Burj Al Arab). A tengerpart közelébe érve kezdődött a toronyházak erdeje, szebbnél szebb építészeti megoldásokkal. Készek és félkészek. Kérdezte sofőrünk honnan jöttünk, vannak e nálunk felhőkarcolók, mert az ott előttünk 175 emeletes. Végre kiértünk a "vitorlás szálláshoz" - a partról nem is tűnik olyan nagynak, "csak" 52 emeletes. Belátogatni csak kis csoportokban (4 fő) 10-20 óráig lehetett volna (120 $/fő). Mi hajnalban érkeztünk, hattól-nyolcig terveztük a városnézést. A nap épp akkor kelt fel, vörösen világított a sivatag felől. Voltunk a tengerparton. Megcsodáltuk az épp akkor elsimított fehér homokot. Belegázoltunk a kb. 30 °C-os kristálytiszta tengervízbe, majd visszaszálltunk a taxiba és elmentünk két bevásárló központba, amiben még csak a takarítók és biztonsági őrök tartózkodtak. Az egyik építészetileg volt érdekes, mert az arab vályog építményeket utánozta, a másikban pedig a híres lesiklópálya volt, ahol ebben a melegben sem olvadt még a hó. A hosszú utat az emirátusok légitársaságának Airbus A-340 és a Boeing-777 repülőgépein az előző ülés háttámlájába szerelt mini képernyőn beállítható, a fedélzeti komputerből egyedileg lehívható több száz kategorizált film, zene tette elviselhetőbbé. Erről a helyről tájékozódhattunk a repülőgépünk helyzetéről is, a repülési magasságról, sebességről, külső hőmérsékletről, az előttünk és mögöttünk lévő felhők alakjáról. Az éjszakai leszállást képékben is végigkövethettük. gyulai előző | következő rész |
||
Közlemény. A CsaTolna mint egyesület 2010 végén feloszlott, de baráti kör formájában tovább működik. A világhálón hagyott nyomunk javarészt ezután is elérhető lesz, az sem kizárt, hogy a tartalom frissül, kiegészül. CsaTolna © 1998-2022. |