A nagy (és a kisebb) hardver- és szoftvergyártók természetesen évek óta dolgoznak a probléma
megoldásán. Ezt az igyekezetüket publikálják is, kiadványaikban, reklámanyagaikban és a világhálón
is. Néhány példa következik, ki milyen módon viszonyul a feladathoz, hogyan oldotta/oldja meg
a problémát.
A NOVELL technikai jellegű vezetési kihívásnak tekinti a problémát, új termékeit már
jó ideje 2000 kompatíbilisként hozza forgalomba. Régebbi termékeihez
javító patchet készít.
Termékei 2000 kompatíbilitásáról a központi siteján
listát tesz közzé.
 
A Microsoft szerint a probléma technikai szempontból könnyedén átlátható, valójában
csak az érintett rendszerek és üzleti folyamatok kiterjedtsége miatt vált ekkora jelentőségűvé.
A témáról való állásfoglalásuk
olvasható a Microsoft Magyarország lapján ahonnan
továbbinvitálják az olvasót a www.microsoft.com/year2000
lapra is.
 
Az Apple szerint:
Ezt persze azért részletesebben is leírják az ezzel foglalkozó
lapjukon.
 
A HP is a komplex projektkezelési megoldásban látja a probléma
megoldhatóságát. Segítséget ígér a régebbi HP hardverek státuszának megítélésében
és az új lehetőségek keresésében.
Bővebb információval a Year2000-es oldalukon szolgálnak.
 
A Westel 900 szintén készül a kihívásra. A témával
foglalkozó lapján a definícó és a megfelelőségi nyilatkozat mellett, beszámol az eddig
elvégzett és még hátralevő, ezzel kapcsolatos tevékenységéről.
 
A MEGATREND akciócsoportja
a MEGOLDÁS 2000 programcsomagot kínálja a felhasználóknak a milleniumi probléma áthidalására. Ez a programcsomag
több programozási nyelvhez (Clipper, Foxpro, Cobol, Pascal, C, stb.) kínál problémafelderítő és
javító megoldásokat. Az ő lapjukról letölthető egy a számítógépünk
2000
kompatíbilitását ellenőrző segédprogram is.
 
Ez a néhány kiragadott példa is mutatja, hogy a nagyok és a kisebbek, hardveresek, szoftveresek egyaránt
komolyan foglalkoznak a dologgal.
Rajtunk felhasználókon múlik az, hogy hajlandóak vagyunk-e utánanézni egy kicsit, mit
is ajánlanak nekünk. Ajánlat márpedig van bőséggel, akár hirdetésekben, szóróanyagokban, üzleti
levelekben, akár az Interneten.
|