I. Miért akarunk megjelenni a hálózaton?
- Világméretű termelés és piac
- A verseny fokozódása
- Változó fogyasztói szokások
II. Hat hálózati üzleti modell
- Közvetlen értékesítés
- Előfizetés
- Hirdetés
- Web szolgáltatások (Weblap tervezés, készítés; honlapok hálózatbakapcsolása; stb.)
- Költségmegtakarítás
- Egyéb üzleti tevékenységek elősegítése
III. Üzleti funkciók Internetre vitele
a, Marketing
Eszközök |
Alkalmazásuk |
E-mail |
- Kapcsolattartás másokkal a marketingmunkában
- Információgyűjtés e-mail felméréssel
|
World Wide Web |
- Interaktív információmegosztás
- Információgyűjtés a Web oldal felhasználási statisztikájával http://hungariantop1000.com
- A konkurencia Web oldalának figyelemmel kísérése
|
Autoreszponder |
- Információ rendelkezésre bocsátása automatikus e-mail útján
|
Levelezőlista, hírcsoport és fórum |
- Lépéstartás a szakma és a marketing fejlődésével http://www.liszt.com
- Hálózat kialakítása a potenciális vásárlókkal
- A felhasználók, ügyféljelöltek és szimpatizánsok közösséggé szervezése
- Információgyűjtés
|
b, Értékesítés
Eszközök |
Alkalmazásuk |
E-mail |
- Aláírásfájl használata hirdetési célzattal minden e-mail kommunikációban
- Kapcsolattartás az értékesítési csapat tagjaival
- Információmegosztás
- Az e-mail használata az ügyfelekkel és ügyféljelöltekkel való kapcsolatteremtési stratégia részeként
- Érdekes cikkek továbbítása az e-mailen az ügyfeleknek, ügyféljelölteknek és szimpatizánsoknak
|
World Wide Web |
- Hálózati rendelési lehetőség http://www.paks.info.hu/
- A Web oldalak felhasználása az értékesítés támogatására
- A vásárlók Web oldalakra irányítása
- Képek termékprezentációk és –leírások szolgáltatása<
|
Autoreszponder |
- Automatikus termék és szolgáltatási információ nyújtása
|
Levelezőlista, hírcsoport és fórum |
- Lépéstartás a szakma és az értékesítés fejlődésével
- Ügyfélszerzés kiválasztott hírcsoportok, fórumok és levelezőlisták útján
|
c, Reklám és PR
Eszközök |
Alkalmazásuk |
E-mail |
- Kapcsolattartás más forgalmazókkal
- Sajtóközlemények kibocsátása
- Az e-mail felhasználása a szerkesztőkkel és más reklám- és PR munkánk szempontjából fontos személyekkel való érintkezésre
|
World Wide Web |
- Reklám és PR jellegű dokumentumok kihelyezése Web oldalunkra http://www.csatolna.hu/
- Web-oldalunk említése a nyomtatott és elektronikus sajtóban
- Visszajelzések szerzése az általunk gyakorolt hatásról
- Tartalmas, interaktív Web oldal létrehozása, amelyre ügyfeleink szívesen visszatérnek
- Befektetői kapcsolatszervezés és álláspontunk közlése vitás kérdésekben
|
Autoreszponder |
- Automatikus információ nyújtása a csak e-maillel rendelkezőknek
|
Levelezőlista, hírcsoport és fórum |
- Lépéstartás a szakma és a reklám/PR fejlődésével
- Új termékeket és szolgáltatásokat ismertető anyagok elhelyezése az arra alkalmas hírcsoportokban, fórumokon és levelezőlistákon
- Visszajelzések szerzése az általunk gyakorolt hatásról
|
d, Termelés és minőségbiztosítás
Eszközök |
Alkalmazásuk |
E-mail |
- Kapcsolattartás e-mailen a termelésben és minőségbiztosításban dolgozókkal
- Termelési információk továbbítása e-mailen
- Kérdések eljuttatása a termelőeszköz és nyersanyag előállítókhoz
|
World Wide Web |
- A gyakran használt berendezésekkel és anyagokkal kapcsolatos Web oldalak figyelemmel kísérése
- A korszerű termelési és minőségbiztosítási módszereknek szentelt Web oldalak figyelemmel kísérése
|
Autoreszponder |
- Autoreszponderek alkalmazása minőségi szabványokra vonatkozó információk rendelkezésre bocsátására
|
Levelezőlista, hírcsoport és fórum |
- Levelezőlisták használata virtuális munkacsoportok felállítására
- Lépéstartás a szakma fejlődésével
|
e, Termékfejlesztés
Eszközök |
Alkalmazásuk |
E-mail |
- Kommunikáció a virtuális munkacsoportokkal és a termékfejlesztő munka más résztvevőivel
- Az elektronikus kommunikáció felhasználása a termékfejlesztési folyamat felgyorsítására
|
World Wide Web |
- Termékünkre vagy szolgáltatásunkra vonatkozó felhasználói észrevételek gyűjtése Web oldalunkon http://www.paks.info.hu
- A konkurensek nyomon követése Web oldalaik figyelésével
|
Autoreszponder |
- Automatikus információlekérési lehetőség biztosítása a csak e-maillel rendelkezők számára
|
Levelezőlista, hírcsoport és fórum |
- Levelezőlisták használata virtuális termékfejlesztési munkacsoportok felállítására
- Visszacsatolási rendszerek létrehozása ötletszerzés vagy az új termékek tesztelése céljából
|
f, Elosztás és ügyfélszolgálat
Eszközök |
Alkalmazásuk |
E-mail |
- Elosztási tevékenység hatékonyságának növelése
- Információs termékek elosztása
|
World Wide Web |
- Ügyfélszolgálati információk nyújtása
- A megrendelések állásának ellenőrizhetővé tétele a vevők számára
- Egyes ügyfélszolgálati működések automatizálása http://www.itk.hu
|
Autoreszponder |
- Ügyfélszolgálati információk nyújtása
- Egyes ügyfélszolgálati működések automatizálása
|
Levelezőlista, hírcsoport és fórum |
- Ügyfelek, ügyféljelöltek és szimpatizánsok közösséggé szervezése, melyben eszmét cserélhetnek a termékről, szolgáltatásról, illetve annak alkalmazásáról
- Lépéstartás a szakma, illetve az elosztás és az ügyfélszolgálat fejlődésével
|
g, Igazgatás és pénzügy
Eszközök |
Alkalmazásuk |
E-mail |
- Földrajzilag és időben megosztott vállalkozások összefogása
- Kapcsolattartás a beosztottakkal
|
World Wide Web |
- A vezetés álláspontjának ismertetése
- Belső Web oldalak használata kommunikációs és oktatási célra
- Befektetőknek szóló információk továbbítása
|
Autoreszponder |
- A befektetőknek szóló információk hozzáférhetővé tétele autoreszponderen
|
Levelezőlista, hírcsoport és fórum |
- Lépéstartás a szakma, illetve az igazgatás és a pénzügy fejlődésével
|
IV. Hogyan alakítsuk ki vállalkozásunk Web oldalát?
- Határozott üzleti célkitűzés
- Az oldal tartalmának megtervezése
- A Web oldal elkészítése
- Nyilvánosságra hozatal
- Továbbfejlesztés és frissítés
Összeállította: Pataki János
|